fredag 8 augusti 2008

Lekland o cityfest

Har idag tillbringat förmiddagen på ett av stadens lekland. Barnen tycker det är såååå roligt, men det är fruktansvärt dyrt och jag blir nästan arg varje gång jag är där. Hur kan man ta 95 kr för en 1 1/2 åring?!? jag vet jag bestämmer själv om jag vill gå dit eller ej, men ändå - jag blir frustrerad över priserna. I dag så kändes det som att halva Gävle var där med sina barn, det var proppat med barn. Regnet öste ner utanför fönstret så det kanske inte var så konstigt?!

Efter leklandet for vi till K o åt lunch. :-)
Efter lekland och lunch var vi totalt färdiga så det blev vila för hela lilla familjen, jag i soffan, Maja framför en film, Joel i sin säng... Det är jobbigt att vara borta från hemmet i några dagar...

På kvällssidan sken det upp och jag, mina föräldrar och barnen drog in till stan och cityfesten. Mina vänner ville inte umgås med mig, så jag fick välja det näst bästa... ;-) (skojar bara, fast egentligen tror jag att det är så - eller hur?!?) Nåväl, vi kikade lite på Amanda Jenssen, jag provade wokad älg (mycket gott!) och så hoppade Maja studsmatta och vann en stooor Marabou choklad!!! Vi gjorde även ett stopp i Jesustältet, där det mest förvånande var priserna... Vi köpte tre kaffe, två MER, två varmkorvar och betalade 23 kr... Ett tips från oss är mao gå till Jesustältet! En trevlig kväll bland massor av folk.

Nu ska jag gå till sängs - imorgon bär det av mot Arlanda för att hämta Daniel! Vi åker därefter till svärmor och hälsar på i några dagar... Spännande...

3 kommentarer:

villan vid vilan sa...

Hej Sara fick du mitt mail eller hittade du hit från någon annan sida? kul i allafall. Ja vi var ju också på ett lekland lite dyrt men kul jag tror vi var på det billigare bara 60 kr för den lilla och 85 för den större och jag tycker det var väldigt bra där. Kram det är ok att länka mej. Det är jättekul detta att blogga har blivit lite beroende faktiskt.

Lisa sa...

Ja visst är det så att vi undviker dig.....*ler*. Nä du, skämt och sido. Hade verkligen velat gå men jag är heeeelt slut i huvudet. Var hon bra????

Ska försöka ta mig till festen idag på em med barnen. Tar en sväng förbi Jesustältet

Kram och kör försiktigt!

erik m. sa...

Hej Sara,
nästa gång ta leklandet på södra Skeppsbron (den med Clownen som affisch).
Billigare och mycket bättre!
Bättre service och mycket, mycket roligt!
De har helt byggt om med mycket roliga saker. Helt ny småbarnsavdelning, karusell, rocka bikes,....
Du kommer att gilla det.
Du kan kolla på deras hemsida:

www.barnlandetgavle.se

Ha det bra!

Erik