söndag 31 augusti 2008

Tjejmilen

Så var det dax för tjejmilen, jag och tre tjejer till bildade ett lag för att springa tillsammans! Syrran och jag tog bilen ner till Stockholm tidigt på söndagsmorgonen och efter viss vilseledd information så kom vi till slut rätt...
När vi kom till Gärdet fick vi det tråkiga beskedet att Lisa inte skulle springa, det verkar som hon har en bihåleinflammation p G, inte bra alls! Så vår tappra skara på fyra reducerades till tre...
Under vår väntan på start så började regnet ösa över oss, så det kändes så där måttligt kul till en början. Men efter bara en liten stund sken det upp igen och solen gassade på oss när vi sprang iväg. Vi startade i grupp nr 4 och det kändes bra från start. Härligt!!! När vi passerade 5 km så funderade jag hur jag kunde tycka att Vårruset var jobbigt?! (kan det bero på att jag nu har tränat betydligt bättre?!? ;-) )
De sista två km ville jag spurta, men det är bra trångt när 25 000 "tjejer" springer/joggar/går milen... så det blev en halvspurt, men sista 500 metrarna blev det ordentlig spurt och jag vann över syrran med några sekunder... :-) (i resultatlistan står dock hon som vinnare, vilket är en gåta för oss båda...)
Resultatet blev ett lopp på under en timme, fast det syns tyvärr inte i resultatlistan! :-( Det var några hundra som inte fick rätt resultat - och självklart var jag, syrran och Martina som var några av dessa... Men enligt egen klocka så sprang vi på ca 58-59 min! Inte illa!
Efter loppet så träffade vi Peter o Evelina och åt en sen lunch med dem på ett trevligt och mycket gott pastaställe i närheten av gärdet.
Tack för en trevlig dag! Hade en härlig dag i Stockholm, det blir nog repris på detta nästa år (repris på löpningen alltså, inte sjukdomar Lisa...)!!! Eller vad säger ni andra?!?!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Härligt jobbat! Strongt! Häftig upplevelse kan jag tänka mig. Jag skulle kunna skriv att en dag ska jag nog också vara med i tjejmilen.... men det vore att ljuga så det är bäst jag låter bli. Själv avnjöt jag dagen vid kusten i en solstol. Vissa springer andra latar sig. :-) Kram

Anonym sa...

Jag springer gärna nästa år också. Men Lisa får efteranmäla sig vid starten.