söndag 7 september 2008

Söndagstankar

Så var helgen över och det är dags att allvaret börjar. Allvaret innebär två barn till dagis på två olika ställen och en mamma till ett jobb och en pappa till ett jobb. Ekvationen ska inte vara så svår, men så här inför att vårt "nya liv" tillsammans ska börja så känns det rätt så trixigt, men ändå roligt och spännande. Det känns att det är dax nu.
Vi mår alla bra av att gå in i denna nya fas. Joel kommer att få det fantastiskt bra på dagis med fantastisk personal och Maja har det redan fantastiskt bra på sitt "nya" dagis(trots att de är 27 barn, så känns det otroligt bra! Heja den personalen som jobbar så bra, verkar se varje litet barn, har massa inspiration och ideér...) Daniel har det oxå bra, och kommer att må bra av att vara hemma med barnen en dag/varannan vecka. Själv kommer jag oxå att få det bra, tror jag. Iallafall kommer jag att få vara nån annan än bara mammaSara! Nu kommer jag att vara på jobbet som sjukgymnastSara, kollegaSara, kompisSara mfl, det är härligt att kunna få vara multipla personligheter på jobbet. Jag håller tummarna att jobbet skall utvecklas i den riktning jag vill, jag hoppas att jag kan få vara med och styra lite iallafall.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Din "må-bra-glädje" smittar. :-)Ombyte förnöjer heter det ju och jag tror att det är bra med förändringar emellanåt. Det kommer nog gå jättebra ska du se.... kram

Lisa sa...

Nå vännen, hur funkar arbetslivet?

Kram