söndag 14 september 2008

Kalas!

Har idag firat Daniels födelsedag tillsammans med familjen. Började dagen med att väcka pappa och ge honom frukost och presenter på sängen. Maja sjöng för fulla muggar och kunde hela "ja må han leva"!

I fredags åkte jag och Maja till köpis för att inhandla en liten present till pappa Daniel. Från början hade hon planerat att köpa en guldvas i present åt honom! ;-) Hon såg en guldvas i MIO-katalogen redan i somras och sa: "Den ska jag köpa till pappa när han fyller år!" MIO finns inte på köpis så vi gick in på en annan affär som har massa snygga saker och de har bland annat en massa pilgrimsmycken (jättesnygga!) Daniel är inte så mycket för att ha på sig smycken, tex så bär han nästan aldrig klocka. Maja stegade dock fram till disken med smycken och sa: "ett sånt vill jag ge till pappa!" Vad hon ville ge var ett armband, ett mycket snyggt sådant - men kanske inte riktigt Daniels stil. Jag försökte få in henne på andra tankar men nä det gick inte, det var bestämt! Så ett sådant fick det bli.
Själv har jag i maskopi med Caroline köpt biljett till stand-up på konserthuset! Daniel och Carolines make Johan ska få gå på Magnus Betner och lyssna på hans "tal till nationen". Det sägs att man antingen älskar eller hatar honom - inget däremellan... så jag hoppas på att det är det första för Daniels del. ;-)

Det har varit gäster här under eftermiddagen och vi har inmundigat tårta och bullar. Maja tog fram tårtan och sjöng igen och utbringade ett skånskt trefaldigt leve!!! :-) Trevligt att ha kalas och ha besök! :-) Maja har förutom pappsens kalas även hunnit med att vara på kalas i gymnastikens hus!
Vilken söndag! Två kalas!

1 kommentar:

Lisa sa...

Hihihi...våra barn är roliga!

Daniel blev säkert glad över det fina armbandet. Gud så roligt att lyssna till Magnus B! Jag tror han kommer att gilla det. Bra present.

Kram