fredag 12 september 2008

Svisch!

Senast jag bloggade var det söndag... nu är det återigen fredag, jag hann nog inte med att uppfatta veckans dagar denna gång!
Mina söndagstankar har nu blivit reella, vi är en förändrad familj med andra rutiner än vi tidigare haft. Det har gått smärtfritt och som jag skrev i föregående inlägg att jag trodde det skulle göra - bra!
Jag har haft en lämning och tre hämtningar denna vecka, och ja det har gått bra. När jag hämtar Lilleman så säger han direkt: "maja" och sen vinkar han och säger "hejdå" till fröknarna - hämtningen går fort och lätt! Tilläggas ska oxå göra att det har gått bra under dagarna på dagis oxå. Han har smält in i gruppen, har fått vara med på massa roligheter - utflykt, fotografering (där Joel stal showen...) mm. På Lurvas där Maja går har det oxå gått bra, Maja trivs!
Förutom hämtningar och lämningar som är tidsplanerade så har vår dotter fotbollsskola på måndagar och dans på torsdagar. Maja tycker det är jätteroligt. Vi är dock glada att det bara är ett tillfälle kvar av fotbollen... För på lördag börjar simskolan! Det går i ett!
På jobbet där jag släpper mammaSara så har jag haft mycket att göra, kastades in i verkligheten på en gång. Ingen smekmånad som det var i våras. Nu är det full huggning, besparingar och en massa annat tjafs... Men men jag är nöjd när kalendern är full, då blir jag effektivast.

Nu har jag min första föräldralediga fredag, kommer att ha det varannan vecka. Känns skönt. I dag ska vi baka till pappas födelsedag, hälsa på lite kompisar och handla lite presenter. Härligt härligt.

Inga kommentarer: