måndag 30 juni 2008

Värmeland du sköna

Vår helg har varit härlig i Värmland. Vi har haft bra väder, träffat goa vänner och haft d riktigt trevligt. Vi har grillat korv, åkt linbana (jag o Maja tillsammans...), lekt med deras tre hundar, ridit på Emmas häst Atoma. En för mig ny upplevelse, men oj så roligt! Maja och jag fick rida på Atoma både lördag och söndag, så idag har jag ont i kroppen... Maja tyckte det var fantastiskt roligt och har deklarerat att hon vill börja på ridskola... och precis innan det så sa hon till Emma att hon tyckte att Emma kunde låta henne rida själv och att hon kunde släppa tyglarna... *hihi* Undrar just hur det hade sett ut, det kunde nog ha blivit rätt så farligt för lilla Maja på stora Atoma... men det gäller att tro stort om sig själv!
Själv ville jag helst att Emma skulle gå bredvid och hålla i, men mig släppte hon minsann... Jag travade tom på egen hand... Jag är faktiskt lite stolt över mig själv! Funderar nästan på att kolla upp om det finns nybörjarridning för vuxna... vi får se!

Förutom ridning har vi grillat älgfilé, spelat spel, kastat dart och kastat hästsko (en alldeles förträffligt rolig "sport"!) och skrattat massor! Jättekul att komma till dem och se deras fina gård.
Jag och Emma har redan planerat in att vi ska ses til hösten, förmodligen blir det i storstan på egen hand - utan karlar och barn. Bara en härlig shoppinghelg tillsammans! Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: