tisdag 3 juni 2008

48 timmars dygn?

Jag skulle behöva fler timmar varje dygn, jag ska hinna med att jobba, träna, umgås med barnen, fixa och dona där hemma, fixa med andra roligheter... ;-), träffa vänner etc etc. Just nu är det körigt! Jag har massor att göra på jobbet, vilket är roligt. Det är mycket med jobbet efter arbetstid, avslutningar hit och dit. Jag har massor att göra hemma, vi har ju levt i en byggarbetsplats så länge så nu försöker vi bringa ordning i vårt kaos. Att bringa ordning i kaos tar tid... Men det är oxå roligt. Att planera för roliga saker är oxå roligt. Att träffa vänner är oxå roligt, och viktigt och tyvärr har jag varit tvungen att prioritera bort en träff denna vecka med min kära mammamaffia, vi får besök från södern på torsdag kväll så jag måste prioritera det... (prioritera prioritera...) Allt känns viktigt, och allt känns skoj. Men jag behöver mer tid för att hinna med allt!!!

I morse steg jag upp strax före 6 och gav mig ut och sprang! Tänkte att jag måste effektivisera min tid och vad kan då vara bättre än att träna före jobbet?! Det var riktigt härligt, soligt och skönt... Jag tror att jag gör en pakt med mig själv och bestämmer att jag ska fortsätta springa om mornarna... (får se hur länge det håller, jag prioriterar ofta att sova några minuter extra... ;-) )
Jag har legat på latsidan vad gäller träningen sedan Romresan, så det kändes bra att komma igång igen.

Apropå att ha lite tid så måste jag nu sluta blogga och börja jobba... (lite tid måste man väl få ha för sig själv?!)

Inga kommentarer: