tisdag 3 juni 2008

Utmanar mig själv

Hittade en utmaning på en finfin sida, och jag e inte utmanad av nån - så jag utmanar mig själv... ;-)

När gick du upp idag?
06:00

Diamanter eller pärlor?
Pärlor tror jag, fast diamanter e ju fint det med...

Senaste filmen du såg på bio?
Hmmm måste ha varit Råttatouille med dotra, för ett år sen typ...


Favorit TV - program?
Missar aldrig Grey´s anatomy! Annars är jag allätare, men följer inget annat. När Idol går på tv brukar jag följa det.

Vad åt du till frukost?
Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk, knäckemacka och en kopp te

Din favoritmat?
Sushi, kyckling i alla former, sallader

Vilken mat gillar du inte?
Sånt som har plommon eller nåt annat konstigt i...

Ditt mellannamn?
Maria

Vilken är din favorit - CD för tillfället?
Christian Kjellvander - Poppies and Peonies

Vilken bil kör du?
Saab 95

Vilken är din favoritmacka?
Nybakad tekaka med smör och ost

Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
Falskhet, själviskhet och oempati (heter det oempati?)

Vilka är dina favoritkläder?
Jeans och topp (just nu mycket tunikor)

Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
Har enbart rest i Europa tidigare så jag skulle vilja vidga mina vyer och se resten av världen oxå... tex Peru (tänk att vandra längs Inkaleden!), Thailand, USA, Kina

Favoritmärke?
Är inte så jättemycket för märken... köper det jag tycker är fint. Så tråkig e jag. Har inte direkt pengarna för att köpa märkesvaror, så det kanske är därför intressett är svalt?!


Var vill du dra dig tillbaka?
Nånstans där jag bara är med min familj

Favorittid på dagen?
På helgen är det den första stunden tillsammans med barnen på morgonen, på vardagarna är det på kvällen när barnen precis lagt sig och lugnet lagt sig över hemmet...

Var är du född?
Sandviken

Vilken är din favoritsport att se på?
Friidrott och fotboll (om det är nåt stort mästerskap vill säga...)

Coca Cola eller Pepsi?
Cola light

Fotboll eller ishockey?
Fotboll

Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Morgonmänniska som kämpar för att orka med kvällarna...


Pedikyr eller manikyr?
Svårt val. Bägge och tror jag...

Några spännande nyheter att berätta för oss?
De håller jag för mig själv ett tag till.

Vad ville du bli när du var liten?
Lärare

Bästa barndomsminnet?
Våra bilsemestrar runt om i Sverige och i Danmark

Varit i Afrika?
Nä men skulle gärna vilja!

Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nä inte det heller

Varit med om en bilolycka?
Nej *peppar peppar*

Favoritdag i veckan?
Fredag

Favoritblommor?
Tulpaner

Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat?
Kinamat (helst sushi dock)

Äger du en cykel?
Ja,

Vem fick du senaste mailet från?
En kompis syster (vi planerar en möhippa)

I vilken affär skulle du vilja handla mer om du hade råd?
oj, typ överallt... men just nu i möbelaffärer till vår nyrenoverade källare samt i nån affär för köksinredning och badrumsinredning - vill renovera de rummen med!!!

Läggdags?
Runt 23...

Senaste personen du delade en middag med?
Familjen

Vad sysslar du med just nu?
Ska strax sluta för dagen o skriver detta som sista grejj... ska sen ut på trevligheter med jobbet. Tipspromenad med frågor om oss själva och sen middag! :-)

Favoritfärg?
Svart o vitt...

Hur många tatueringar?
Inte en enda...

Jag skickar utmaningen vidare till Lisa, Tina och alla andra som känner sig manade! :-)

Kram på er!

Inga kommentarer: