söndag 22 juni 2008

Härlig midsommar!

Vi har haft en härlig midsommar tillsammans med goda vänner och med familjen. Vi började kalasandet med en tripp till Furuvik med Sandra o co, där picknickade vi på sill o annat gott, åkte karusell, spelade bort massa pengar på chokladhjul, dansade kring midsommarstången och tittade på Cilla o Totte (ni vet den där tjejen som vann talang2007 som buktalare...). Både vi och barnen hade verkligen en toppendag, vi var rejält trötta när vi for därifrån.
Från Furuvik åkte vi vidare till Lisa o co för att fira kvällen där. Vi bjöds på en massa god mat bland annat en gratinerad matjesillsmacka o grillat kött, sallad, saltbakad färskpotatis... Massa gosaker mao! :-) Vi spelade Mölkö (hur stavas?) och bara mös och hade det trevligt - vi hann prata massor! Jag och herrarna i familjen drog oss hemåt i ett snåret... medans Maja hade sovparty med Moa. Lyxigt värre!!!!

Gårdagen spenderades i stugan med mormor och morfar och Daniel och Ida. Åt sill igen och jordgubbstårta... :-) Maja badade i sjön med Daniel och Ida, det var faktiskt badväder där ute! :-)

Idag har vi haft en lugn dag som började med en skön långpromenad över åkrarna, sen har vi donat här hemma och åkt en sväng till Ikea för att komplettera våra inköp till garderoben... Jag upptäckte under vårt köpis-besök att det är REA nu, me like!!! Det blev dock inget inhandlat idag (jo en bikini förresten...) så jag funderar på en tur till köpis imorgon med... :-)

Hur jag mår? Ja jag är fortfarande förkyld, har ont i halsen och är allmänt täppt i näsan. Verkar inte gå att bli av med, så jag lever på ipren och nässpray...

Imorgon börjar Maja inskolas på Lurvas (=5 års verksamheten på Majas dagis). Det ska bli spännande. Maja har sett fram emot det mycket!!!

Lisa! Tjejfest låter toppen! Jag kommer gärna!!! :-) sen kommer jag på Mary Kay oxå, men bara för att det är du... ;-)
kramar

1 kommentar:

Mamma sa...

Låter som en fantastik midsommar. Va roligt att fått se Cilla och Totte. Hur fixar buktalarna att prata så där??? :-)
Vår midsommar har också varit bra. Vädret var över förväntan även om det på midsommardagen faktiskt haglade??? Men solen har lyst och vi har ätit gott och haft trevligt roligt tillsammans. Hoppas du piggar till ordentligt nu. Kram