lördag 29 september 2007

helgtrötthet

Hjälp vad jag är trött... ingen egentlig anledning, var lika trött i går kväll... man kanske kan skylla på vädret? eller att det är helg? eller det glas vin vi druckit i kväll?! men jag kan ju alltid skylla på Joel... ;-) Han sover bättre o bättre, men vaknar fortfarande nån gång per natt men då räcker det oftast med att peta in nappen och ge honom snuttefilten.

Tänkte jag skulle uppdatera lite av Joels framsteg! Sedan ca 2 veckor så kryper han omkring här hemma, det går fort! Från att ha backat och fastnat, till att slänga sig framåt från fyrfotaläge så har han nu intagit riktigt krypläge. Han tycker själv att det är roligt, och det märks på hela han att det har varit jobbigt att invänta detta och att han nu tycker det är skönt att kunna röra sig obehindrat. Han har oxå börjat ställa sig upp mot allt - han testar att hänga i luften när lådorna åker ut när han reser sig mot dem i köket (påminnelse till oss själva - barnsäkra de sista lådorna...) Pillar på allt gör han oxå, han tillhör Nilsson släkten och enligt säkra källor så är de riktiga "pillefingrar" allihopa. Det jobbiga för oss är dock att Maja inte var sån, vi behövde inte ta bort en enda liten pinalj - men nu du! Nu måste vi snart börja rensa här hemma... det mesta riskerar att åka ner, stoppas i munnen, gå sönder... etc.
Han klappar i händerna, vinkar och tittar på den man frågar efter. Dessutom har han fått två små risgryn...
Det var nog allt om Joels utveckling så långt! Det går så fort med andra barnet, jag hinner knappt blinka innan en ny sak har tillkommit... Jag försöker vara duktig och skriva upp alla hans framsteg, precis som vi gjorde med Maja... men ibland får jag gissa mig till när det var... Nåja, man får vara nöjd med det lilla... ;-)

3 kommentarer:

Lisa sa...

PilleJoel...hm..nä. Jag måste hitta på ett smeknamn till JolleBoy (!!!!) som jag har till MajaBus

Vi kommer tyvärr inte att kunna gå på gympan idag, Martin jobbar sena och jag törs inte åka själv. Gör jag det kommer jag att övergöra en massa saker och få ont ont.

Kram i massor

Lisa sa...

Har du hittat några tips till glitter och glamour?

Lisa sa...

Ja Sara, älskade vän. nu har jag läst detta inlägg för många gånger *ler*
Kram på dig