torsdag 13 september 2007

Ditt o datt

Så där ja, ännu en dagisvecka avklarad. Det går fort... jag ser bara måndagar, fredagar, måndagar, fredagar... Vad händer egentligen med tisdag, onsdag och torsdag?!?

Vi har en tendens till att vara sena på mornarna, Maja är lite segstartad och så även jag... Det gör att vi har våra små duster på morgonen - om jag blivit stressad så blir jag lätt otålig och skäller i onödan på Maja. Jag vet precis vad som går fel och skulle kunna undvika det. Tänker mycket på att jag inte ska skälla i onödan, att hon inte har gjort något fel - utan att det är min stress som gör att jag blir irriterad. Måste lära mig att svälja min irritation och inte göra en höna av en fjäder. Maja är ännu inte fyra år, men ibland känns det som att jag försöker få henne att vara äldre än vad hon är... *suck* Att leva som man lär eller hur man nu säger, är inte alltid det enklaste...

Har annars haft en bra vecka, med många långa promenader i höstsolen. Har promenerat med C till och från stan bland annat - långt både dit o hem alltså. Lyxade till det med härligt god sushi på stan... *mmmm* Förutom härliga promenader har vi hunnit med babysång, presentshopping till Daniel som fyller år imorgon. I går kväll var jag på klädparty, ett av många denna månad. Det var ett nytt märke (för mig iallafall) som heter "rabdido". Som alltid är det svårt att låta bli att shoppa... Jag shoppade: en knallrosa tröja till Maja med en massa piratflickor på,

och en på härligt turkos body med massa piratpojkar samt ett skärp . Fina grejjor och lite billigare än andra märken. Kul! :-)

Idag började jag och Joel på babymassage, en sak som jag länge velat göra och som nu äntligen körde igång. (att sommaren kom gjorde att Joel helt plötsligt blev en stor pojke och inte en liten bebis längre - innan sommaren 4 månader - efter sommaren 7 månader... och det är skillnad!) Joel tyckte nog att det var ganska så skönt, men han hade svårt att inte titta på alla andra bebisar... Spännande med nya kompisar! :-) Efter babymassagen åkte vi hem till Lisa o co för att hälsa på det nya lilla tillskottet i familjen. En helt underbart söt liten tös... Så härligt rund o go om kinderna...

Just nu sover Joel och Maja kikar på Bolibompa. Daniel är ute med en kollega och äter middag... Själv borde jag städa... :-(

1 kommentar:

Mamma sa...

Jag kollade in dina inköp hos Rabdido. SNygga! Jag har aldrig hört talas om märket. Måste genast kolla in deras hemsida.....