söndag 26 oktober 2008

Here we go again

Maja är mycket piggare och har *peppar peppar* varit feberfri sedan i går kväll, hon har sovit bort sin feber precis som man ska! Hon är dock inte helt piggelin utan hostar och snörvlar fortfarande.
I går kväll var det favorit i repris på lillebror som efter han somnat för kvällen vaknade av att han kräktes och hade megahög feber... Nästan exakt samma förlopp som storasyster! Han hade då varit pigg hela dagen och hjälpt mig utomhus med att kratta löv och hjälpt Daniel med garagestädning. Vi kanske körde för hårt med honom... ;-)

Jag och Joel är hemma och myser i soffan och Daniel har tagit med sig Maja på hennes första fotbollsmatch i allsvenskan! Påklädd och feberfri så är det en toppenaktivitet för att få i sig lite luft för lilla fröken.

Håller tummar å tår att jag o Daniel klarar oss... men med tanke på att vi sovit med febriga barn som hostat oss rakt i ansiktet kan man ju undra hur länge det håller.

1 kommentar:

Mamma sa...

HEJ! Är du klar med julklapparna? Den frågan fick jag igår och blev helt stressig i kroppen... *ler * Men innerst inne så är det ju såklart skönt att bli klar så fort som möjligt och sedan kunna njuta av julefriden. Men jag ska nog hinna jag med. Fökylningen verkar erövrar hem allt eftersom ... jag är inne på min andra förkylning på 3 veckor nu (men så har jag ju inget imunförsvar för tillfället heller) Jocke är krasslig nu men men jobbar ändå, båda barnen har varit hemma och varit febriga och hostiga med. Jobbigt men det är bara att ta sig igenom. Gå gärna in hos mig och läs vad vi ska göra till helgen. Kanske har du några tips att ge? :-)