fredag 24 oktober 2008

Ledig fredag med sjuk liten tjej

Hämtade en liten febrig tös på dagis igår, hon låg i soffan och sov när jag kom! De ringde inte hem oss tidigare, pga att hon efter lunch tagit det lugnt och inte mått så dåligt - hon blev sämre på em när det närmade sig hämtning...
Lilltjejen blev genast ett par år yngre, hon klängde sig runt min hals och sa: "Mamma jag orkar nog inte dansa idag". "Å vi som har betalat för dansen, nu går du dit!!! ;-) " Nej då, vi stannade hemma och tog det luuuugnt! Med 39,6 i feber är man inte speciellt pigg, man vill inte äta och lillebror är bara jobbig...
Idag har jag fått i henne en glass, ett par glas saft och en halv våffla... och det är frukost,mellis och lunch...
Nåja det går bra, hon får ligga i soffan o kika på tv. Är lite frustrerad då jag inte får igång filmerna på datorn. Jag blir tokig på mig själv som ett offer för tekniken.
Nu hojtar barnen, måste kila...

1 kommentar:

Lisa sa...

Men usch vad trist att bli sjuk! Nu förstår jag varför ni inte var på simskolan. Glöm inte att det är uppehåll nästa vecka.

Hoppas sjuklingen snart blir bättre

Kram