torsdag 16 oktober 2008

Inspiration!

Så har det gått snart en hel arbetsvecka igen. Jag har knappt hunnit landa på jobbet efter utbildningen som jag åkte på i förra veckan, mycket på gång hela tiden känns det som!

Utbildningen var fantastiskt rolig, intensiv och innebar mycket jobb mentalt och fysiskt! Jag åkte nattåg upp till Umeå sent söndagkväll, bodde på hotell i fyra nätter och åkte sen flyg/tåg hem på fredagskvällen. Så lyxigt att få sova hela nätter, äta hotellfrukost och ha lite egen tid... förutom det så hade jag jättetrevligt tillsammans med ffa en tjej i gruppen, vi passade på att träna ihop, promenera ihop, shoppa ihop mm. Det kändes som vi känt varandra länge... Häftigt att möta människor som det "klickar" så med! Vi och två andra tjejer åt middag ute på en indisk restaurang en kväll, vilket var helt sagolikt gott och i jämförelse med vad vi åt på luncherna var det liknande en Nobelmiddag... ;-) (luncherna var otroligt äckliga)

Utbildningen jag var på var en kurs i Basal kroppskännedom, kika in på http://www.ibk.nu/ så får du reda på lite mer om vad det är. I mitt jobb ser jag oändliga möjligheter med denna metod, men då gäller det att öva, utbilda sig vidare och öva ännu mera.... Övandet ser jag som en självklarhet att komma igång med, både för egen del och med patienter. Jag vill sätta igång och jobba med detta, det känns otroligt inspirerande!!! Metoden fungerar på "alla" - friska som sjuka, utvecklingsstörda, autistiska, "normalstörda". Alla som har en kropp helt enkelt kan genomföra BK!

Inga kommentarer: