måndag 20 oktober 2008

Helg i solens tecken

Så var helgen över, och vilken härlig sådan vi haft! Solen har strålat på oss, löven har dalat ner i vår trädgård i härligt gula och röda färger. Vår gräsmatta är numer ett hav av gula löv. Det är jättefint - har inte kommit så långt som till krattningen ännu... så än så länge är det fint och ingenting jobbigt med en massa löv...

På lördagen tog jag och lilleman en långpromenad medans lillstintan och pappsen var på simskolan. Det är inte helt lätt att få lilleman entusiastisk över en långpromenad numer, men med lite övertalning om att vi minsann skulle få se hästar efter vägen då gick det bra! "hästaj" sa lilleman i parti och minut och jag fick lova att det kommer snart... Vilken tur att det sedan dök upp hästar efter vägen, flera gånger!

Eftermiddagen bestod av "flickmys" som Maja kallar det för när jag och Maja har lite egen tid. Vi åkte in till stan, gick på bio, åt popcorn och mös!

Efter bion fick Maja härligt besök av bästaste Moa! Moa kom för att leka och sova över! Gissa om det var en hit!? :-) De hade otroligt roligt och de lekte fantastiskt bra ihop. Det är så kul att se töserna ihop, de är olika på många sätt - men passar så bra ihop ändå! Kavata små töser som inte drar sig för att hitta på en massa bus... :-) Dans och stoj hade vi hela lördagkvällen, det var två trötta glada tjejer som somnade lite senare än vanligt. Söndagesförmiddan bestod i sakletande i skogen, man kan hitta massor av fina löv, kottar, stenar om man bara vill! å det ville såklart två små tjejer!!!

Söndagen gick förutom sakletandet i 30+ tecknet... Nu har jag passerat de 30 och börjar närma mig 40... ;-) Jag fick ett sånt glatt sms som deklarerade att nu är du närmare 40 än 20... Vilken tur att jag känner mig som en ungdom fortfarande, så att jag inte reagerar på såna ord... *hihi* Hade en trevlig dag med familj och vänner, tack käraste ni.

Inga kommentarer: