tisdag 30 oktober 2007

Sjukhus X 2

I går tillbringade jag flera timmar på stadens sjukhus. Först var jag där i trevligt ärende; dvs träning! :-) Nästa otrevliga ärende blev på sena kvällen vid 00:00 då lille Joel fått andningsbesvär av astmakaraktär (eftersom Maja har det så kunde vi tyda tecknen som så)... Jag ringde sjukvårdsrådgivningen vid 23 och efter att ha fått vänta i telefonkö i en halvtimme fick jag rådet att åka in. Joel hade det tufft att andas, han pep i bröstet och var allmänt dålig - trots detta var han pigg när vi kom in till sjukhuset... Kl 00:00 började han leka med alla leksaker som fanns på barnkliniken... 01:45 hade vi fått träffa doktor, sköterska samt fått en inhalation under skrikandes protester... Det kan vara förkylningsastma, men eftersom Joel är under ett år (9 månader drygt) så sätter man ingen diagnos - det gör man först om det dyker upp en gång till... Så vi får avvakta o se... Nu har vi dock fått penicillin och ögondroppar utskrivna (doktorn tyckte vi skulle vara schyssta mot Joel och ge honom penicillinet - han hade påbörjan till öroninflammation, ögoninflammation och såg allmänt risig ut...) samt att vi ska använda Majas (!) astmamedicin denna gång för att vid ett ev nästkommande tillfälle med astma få eget utskrivet till Joel...
Det är lättare sagt än gjort att ge en 9 månaders liten pojke inhalation här hemma... vilda protester kan man lugnt säga... *pust*
Jag kan ju inte påstå att man efter en helg med härligt festande blir så mycket piggare av att vara uppe till 02:00 och vakna vid 06:00... Jag och Joel sov som stockar när kl var 10:00 idag.... såååå skönt och välbehövligt! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan vännen!
Usch va obehagligt att Joel mådde så dåligt. Det är ju alltid så jobbigt när små barn är sjuka. Hoppas att han snart ska vara på bättringvägen. Jag ser framemot att träffa dig om en dryg vecka. Jag pratade med min mamma idag och hon kommer gärna och hämtar mig på stationen. Hon undrade om jag då ville komma med till min moster på litet mat och sedan får jag skjuts till dig i Valbo. Hoppas att du inte misstycker. Vi hinner ju i varje fall umgås lite mer på lördagen du och jag. Stor kram