söndag 21 oktober 2007

Födelsedagsfirande

Så var det över, den stora dagen. Nu är jag i 3o talet... Men som ni alla vet: 30 är det nya 20! ;-) Jag hade en kanon dag, min kära mor kom redan på förmiddan och hjälpte till med allt. Hon var verkligen en klippa under hela dagen. Tack för det älskade mor. Redan vid 13 så droppade de första gästerna in, och det var mina kära vänner Lisa och Sandra med familjer, sen fortsatte dörrklockan ringa till kl 17 på kvällen... De sista gästerna lämnade huset vid 21:30... :-)
Till en början hade vi kakor, bullar, kakor, tårta etc - min mor, svärmor, farmor och jag hade bakat... och det blev mycket - så kära vänner - välkomna på fika! :-) När klockan passerat 17 dukade vi fram potatissallad och tjälknöl (som jag gjort för första gången!). *Mums* Även där blev det massor över... Har visst en tendens att göra för mycket... ;-) Men i och för sig, hellre det än att gästerna inte får nåt av det goda... Hemska tanke om det inte skulle räcka till alla!
Presenter kom alla med i överflöd, är riktigt bortskämd. Det är roligt att få presenter, skulle ljuga annars... ;-)men ibland blir det så mycket att det känns pinsamt... Det räcker med en blomma eller en flarra vin eller nåt... Men men nu är jag stolt ägare till en fin symaskin, en pappelina matta, en massa spa-upplevelser + en massa massa mer... Tack till alla!!!! :-)

Nästa lördag blir det firande tillsammans med vänner. Det blir glitter och glamour och kändistätt... ;-) Håller tummarna för en riktigt rolig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en kanondag! :-)
Värsta presenterna du fått! Mina små gratis-reklam-godisar gjorde sig inte bra i det där presentskenet inte. *ler*
Tjälknöl och potatissallad...*drägglar*... kan man bli bjuden på nåt godare. Bodde jag närmare hade jag inkvarterat mig hos dig för ett tag. Gud så gott!
Låter som en förträfflig fest. Jag gillar glitter och gamour. När jag fyller 30 om ... *räknar* ... 2 år kanske jag tar dig till min hjälp. Alla tips är bra att ha. :-)
Kram T