måndag 8 oktober 2007

Putsat fönster...

Har putsat fönster i helgen, det blir i omgångar då två små söta barn kräver uppmärksamhet. Är nästan färdig med hela huset, men jag blir inte klok på hur man ska tvätta fönster utan att få ränder?!? Jag har försökt med olika metoder - tidningspapper, fönsterputs, diskmedel - you name it. Just nu kör jag med: diskmedel i vatten som jag först skrubbar rent fönstret med, skrapar, sen tar jag fönsterputsmedel och torkar bort det med en trasa. Det blir rent, MEN det blir så fula ränder... Tips från coachen?!?

4 kommentarer:

Lisa sa...

Här kommer tips från Hemmafru Lisa.....Jo, först ringer man ett nummer som man hittar på alla anslagstavlor och sen kommer en man och gör jobbet åt dig!
Om du nu inte vill göra så åker man till dollarstore och handlar ett kit med mirakeltrasor för typ 30 kr. I det kittet ligger en trasa för fönster som är gryyyyym. Om du vrider av den ordentligt så har du garanterat inga ränder

Anonym sa...

Fönsterputsning är karlgöra, det säger min sjukgymnast.

Anonym sa...

En anonym läsare (spännande va?) rekommenderar fönsterputs med bara diskmedel och eftertork med tvättlappar (såna som du torkar barnen med vid blöjbyte).

Lycka till, och jag läser vidare...

Sara sa...

Tack för tipsen! Jag har faktiskt använt mig av mannen i huset, vilket fungerar bra men är väldans långsamt. Provade nu sist med tvättlapparna (efter trasan), men var inte helt nöjd. Måste alltså testa detta igen, tack för det "anonym läsare"... Vem är du?!?