måndag 2 november 2009

Måndagstrött

Efter en helg som såklart har gått för fort, så är måndagen här. Trött är jag, och längtar hem. Snart börjar stressen igen, stressen jag har varje måndag; hämta barn, köra som en tok till staden nära för att hinna till sonens gympa som börjar 15:30, gympa en timme, sen är det dax för dotterns gympa (Thank god att det är i samma lokaler!), hem, laga mat, natta och sen kanske få en liiiiten stund för mig själv. Nästa termin ska vi inte ha gympa på måndagar kl 15:30, jag blir alldeles för stressad!!!!

Helgen har varit lugn, har påbörjat ett nytt projekt igen,att rensa förrådet i källaren. OMG vad vi har saker, leksaker, kläder... Det är KAOS där hemma nu, så jag ska ikväll på min lilla egentid försöka hinna med att råda bot på detta kaos. Men jag gissar att det görs inte på en kvart direkt... :-( Men sen när kaoset återgått i lugn, då kan jag känna mig nöjd och glad. (Innan jag påbörjar nästa projekt...)

Har insett att vi har vilda glada barn. Var och fotograferade dem för ett tag sedan. Hos en jätteduktig tjej inne i stan. Barnen var helt galna vid fototillfället. Idag när jag var där på lunchen för att kika så fick jag se bildbevis på detta. De var högt och lågt och överallt. Jag skojar inte när jag säger att det fanns max 20 bra bilder där det inte busades... Busbilderna är såklart oxå bra på sitt vis, men det var inte så jag tänkt mig...

Nu ska jag sätta fart och jobba sista stunden innan stressen börjar. Puss på er.

Inga kommentarer: