torsdag 12 november 2009

Nöff nöff

Nu ska jag slippa svinisen, har idag varit och vaccinerat mig. Tycker det känns bra att ha gjort det, även om jag nu har svinont ;-) i armen och fryser. Det är ju lätta biverkningar, istället för att få den mycket värre flunsan!
Maja vaccinerades i fredags, maken ska snart vaccineras och sonen förhoppningsvis oxå snart - nu när riktlinjerna ändras och även små kan få den.

Många tvekar till att ta vaccinationen, men efter att ha varit på smittskyddsläkarens föreläsning om pandemier och vaccinationen så säger jag bara JAAA! Ta den! Om inte för din egen skull av solidaritet mot andra som skulle klara en influensa sämre än dig. En del hävdar att det är för mycket konstigheter i det här vaccinet, bla kvicksilver. Visst det är kvicksilver i, men det är mer kvicksilver i en portion lax än vad det är i vaccindosen du får. Många säger oxå att det är inte tillräckligt testat, men det är det visst! Det är mer testat än "vanliga" vaccinet som kommer varje år mot säsongsinfluensa.

Jag klandrar dock inte de som väljer att inte ta det, jag kan bara rekommendera att man tar den. Sen får man göra som man vill. Mitt val blev iallafall att ta vaccinationen.

Inga kommentarer: