söndag 29 november 2009

1:a advent



Så var det första advent, vilket betyder att snart är det jul. Hjälp! Vart har hösten tagit vägen?! Det har verkligen gått otroligt fort fram!
I vanliga fall brukar jag vara i fas när advent kommer, brukar ha bakat mina första lussekatter och tagit fram ljusstakarna. Nu blev det abrupt samma helg. Men men, nu är lussekatterna bakade, ljusstakarna framme (de som fungerar...) och julgardinerna strukna och uppe. *Tada!* Att jag för en gångs skull inte var så organiserad som jag brukar, gjorde inte så mycket. Det ordnade sig ändå. Nu har vi det lite juligt här hemma! :-)
Helgen har förutom lussekattsbak och pepparkaksbak bestått av dopfirande av söta Evelina, simskoleavslutning och kalas för Maja, övernattning av bästisen Wilma och jag har även hunnit med en löparrunda samt att vi har avverkat några filmer i vanlig ordning. Helgen har varit jätteskön, och som alltid smakar det mer.

Trevlig första advent! Kram

Inga kommentarer: