tisdag 31 mars 2009

Vårtankar

I dag var det riktigt varmt ute, så där så att man får hopp om våren!!! Härligt. Nu får snön gärna smälta bort och krokusarna kan få titta fram. Sen kan man gärna få minska lite på barnens kläder, bara gå i tröja ute, hur skönt är inte det??!

Har fullt upp och mycket i tankarna. På jobbet har det hänt mycket under den veckan jag var ledig. Vi är i dagsläget lokaliserade i tre städer, men av tre enheter ska det bli två. Detta föranleder såklart en hel del spekulationer, negativa tankar och en massa funderingar från alla håll och kanter. I morgon blir det mer information. I högste bossens nyhetsbrev pratas det om uppsägningar oxå, blir det hos oss eller nån annan stans inom vår division?! Who knows?! Just nu gillar jag läget och bara är. Det som sker det sker. Om det skulle bli jag som får gå, så kanske det är min möjlighet att göra nåt nytt?! Se allt positivt, även det som är negativt... eller nåt.
Det händer mycket på andra plan oxå. Saker som gör mig ont. Saker som jag vill hjälpa till att få bort och få det att försvinna. Jag hoppas att jag kan finnas med som ett stöd och en liten hjälp iallafall. Jag vill det.

Puss o kram.

1 kommentar:

Angelica sa...

Åhh, så skönt att du är så positiv!!! Underbart, många fler skulle vara det!

Många kramar

Angelica