måndag 16 mars 2009

Hopp om vår!

Gårdagen var verkligen en fantastisk dag, vi hade solsken hela dagen. Så otroligt skönt. Vi var ute och lekte i snöhögarna med barnen, våra tokiga härliga barn som slänger sig hur som helst. Till och med vår tvååring, slänger sig från höga höjder samtidigt som han ropar: "akta mamma". Småtroll!
Jag var ute och promenerade en lång sväng med J, i vårsolen. Jag njöt av varje steg och kände att det nu finns hopp om våren. Den efterlängtade våren!!! Jag hade t.o.m lite fräknar på näsan när jag kom hem!
Solen fortsatte skina på oss när vi åkte till staden nästgårds för att se bandylaget vinna! Jag tycker så mycket om att gå på bandy! Det är en härlig känsla, förmodligen har det med barndomsminnen att göra. Jag har alltid gått på bandy med pappa, jag har spelat bandy, staden jag kommer från är så förknippat med bandy. Mitt första minne från bandyn är knäppkorven man alltid fick av pappa. En tradition som nu är överförd till våra barn. Bandy är lika med knäppkorv! ;-)

Gårdagen var en mycket bra dag.
Lördagen var oxå en mycket bra dag; lunch hos Lisa och tjejerna, middag med Lisa och tjejerna hos oss. Melodifestival med Maja och maken. Maja somnade och missade den viktiga poängen...

Idag är måndag. Måndag är som alltid för mig en dag som jag kan rösta bort. Jag är trött idag igen.

Puss på er.

Inga kommentarer: