söndag 1 mars 2009

Ledigt...

Åh så skönt det är att vara ledig. Njuter av helgen och av att ta det lugnt. (Ledig smakar mera tycker jag. Ibland undrar jag om inte hemmafru kunde vara karriären för mig...!)

Började vår helg i fredags med att åka hem till en gammal kollega och hennes dotter. Maja och dottern lekte som alltid väldans bra. Joel stackaren han hamnade lite utanför... :-( försökte få in honom i leken, men det är svårt - han vill ju så gärna vara med syrran.
Jag fick berätta om bröllopet och prata resor med K. Hon hade många bra tips på vart man ska och inte resa... Vilka våndor det skapar, vi vill resa långt bort och gärna en längre tid. Samtidigt så vill vi gärna resa ensamma, och resa en längre tid ensamma blir svårt... hur ska vi kunna lämna bort barnen mer än en vecka??? Funderingarna går nu kring om mina päron kan följa med en vecka och sen åka hem med barnen?! eller nåt liknande arrangemang. Vi får se. Jag fortsätter söka information om resor och tittar på bilder och längtas.

Efter besöket hos K fick vi besök av Lisa o tjejerna. Det blev pulkaåkning i solsken här i närheten av oss. Så trevligt att få besök av dem! Maja och äldsta dottern leker så bra och jag märker hur mycket Maja tycker om sin kompis. Roligt!
Joel var på sämsta tänkbara humör hela dagen... Gnällig som 17. Det har nu visat sig att han har blivit förkyld, så gnället beror nog på det... :-(

Lördagen var oxå solig och härlig så vi passade på att åka till den stooora pulkabacken i Högbo. Vi åkte massor på bob:arna och njöt av att solen värmde. Såg en möhippa (en stackars tjej utklädd till apa, sen blev hon kyckling och till sist blev det tighta skidkläder...) och mindes tillbaka till min egen... :-) Såg även en otäck sak då ett gäng ungdomar åkte högst uppifrån backen på såna där madrasser, och for rakt in en stackars liten kille. Det såg så hemskt ut. Lillkillen började blöda näsblod... Som tur är så verkade det inte bli nåt värre. Men fyyyy.

Vi hade med oss moster Lina, som efter bobåkandet tog med sig Maja i bilen hem. Maja hade uren att få sova över hos moster. De hyrde film, tittade på melodifestivalen, åt på McDonalds... Kan en liten tjej ha det mycket bättre än så???

Idag har jag, maken och sonen varit själva större delen av dagen. Jag fick sova länge medans övriga gick upp. Efter en välbehövlig sovmorgon blev det lek i Joels rum. Lego, klossbygg, läsning med mera. Joel njöt i fulla drag av att han fick pappa och mammas odelade uppmärksamhet.
Efter lunch gav vi oss ut i vintervädret och åkte skidor och spark.
Vilken otrolig vinter vi har, den har varit lång och vi har fortfarande mycket snö här hos oss. Jag längtar efter våren, men snön kan få ligga kvar ett tag till. Det är så härligt med skidåkning och pulkaåkning.

Dax att natta barnen nu... Ha en härlig söndagskväll.
Kram kram.

Inga kommentarer: