söndag 8 mars 2009

Slö söndag efter fartfylld lördag

Gårdagen började med att jag och Joel åkte till Friskis familjejympa. Maja och jag gick nästan varje lördag när hon var mindre. För Joel var detta första gången. Han tyckte det var superskoj, roligast var att springa! Springa fort ska man göra, annars är det ingen idé!!!
Efter jympan åkte vi hela familjen till öppna förskolan där de firade "världens barns dag" (eller nåt liknande). Det var ansiktsmålning, fiskedamm, lotterier, och så det stora dragplåstret: BODILS minicirkus!!! Barnen fullkomligt älskade det, tänk en gris inomhus!!! Jag var inte riktigt lika begeistrad, men det är fascinerande att se...
På kvällningen kom mina föräldrar för att äta middag och senare vara barnvakter. Jag och Daniel hade planer med syrran och Neil.Vi hade en jätterolig kväll som började med middag hemma hos oss, mellanstopp hos en kompis till syrran och sen puben. Mycket nice.

Efter gårdagskvällens utekväll med syster yster och hennes trevlige engelske vän vaknade jag idag med huvudvärk... Jag som sa till maken igår kväll - vi måste ta det lugnt - vi ska upp tidigt och åka skidor med barnen... *suck* Det kostar att ligga på topp! Han skrattade åt mig då han insåg att jag var bakis och inte han...

Kl 10 begav vi oss mot Sandviken, dax för Maja att åka Barnens vasalopp tillsammans med Moa och Elise! Maja gjorde en storartad insats, åkte fort mot mål och tyckte det var riktigt roligt. Inför nästa år tror jag vi tar en längre distans och kanske kan vi önska oss nya skidor med riktiga pjäxor så att det blir lite lättare att åka?
Dagen har därefter varit mer än slö, jag har sovit framför tv:n, slösurfat, och bara njutit av att det är söndag... Hade planer på att springa en sväng under eftermiddagen, men min partner in crime blev sjuk och jag fick en anledning att skippa träningen. Stackars mig... ;-)!

Nu ska vi ta tag i dagens middag, sen blir det troligtvis parkering i soffan resten av kvällen. Inte så dumt alls.

Inga kommentarer: