torsdag 17 april 2008

Pyrande eld

Här på jobbet pyr det lite här och var. Folk är missnöjda, folk gör inte mer än de behöver och framförallt folk hjälper inte varandra. Jag är mållös över hur "vissa" behandlar "vissa"... (vågar inte riktigt skriva ut allt pga att jag inte vet vem som möjligtvis skulle läsa...)
Stämningen i fikarummet är god, som den så oftast är... men på alla kontorsrum så kokar missnöjet. Det är hemskt att som "utomstående" (nåja jag är inte utomstående, men jag är ju "nygammal" och har inte sett vad som skett under tiden jag varit borta...)se detta och på nåt otäckt vis invaggas i samma hemska missnöje... *hjälp*

Har idag sett en reaktion från en av de äldsta här på bygget som jag tycker hör hemma i sandlådan! Hon hade fått reda på en sak som inte direkt var gynnsam för henne, men det var ändock hon bla som gjort "saken". När personen det gäller kom in i personalrummet, reste hon sig demonstrativt, slängde ihop sina matgrejjor och gick! Pang tjong!

Mycket av missnöjet här på jobbet beror på att det under föregående år satt en tillförordnad chef här som rörde runt och rörde runt igen och snurrade till allt och talade om för nästan alla vilket dåligt jobb de gjorde. Grattis till dem liksom. Jag är självisk när jag säger att jag är glad över att jag inte var här då... ;-)

*Hjälp*... det här gör ju inte min motivation högre om man säger så. Nån som har ett jobb på lut?!?

4 kommentarer:

Mamma sa...

Va roligt du verkar ha på jobbet ;-) Önskar dig en trevlig helg iaf. Kram

Lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisa sa...

Men du....vad är det för lekstuga du har hamnat i? Hujja vännen, inte undra på att du är less. Vad pysslar chefen med nu, kanske skulle styra och ställa lite

Styrkekramar

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Computador, I hope you enjoy. The address is http://computador-brasil.blogspot.com. A hug.