torsdag 28 februari 2008

Trött!

Har fått sova tre hela nätter utan barnskrik och vaknande barn... varför är jag då trött?! Jo för att våra kära barn som tidigare sovit till 07:00-07:30 har börjat vakna tiiiidigt. I dag var Joel vaken vid 05:30!!!! och var pigg!!! Maja vaknar såklart av hans små inte så tysta ljud... så 06:15 var de uppe och sprang omkring här hemma... *hjäääälp*

Min vecka har annars varit bra; i tisdags hade jag en härlig dag hemma hos Lisa o Milla. Jag och Sandra utfodrades med mumsig GI-sallad och som vanligt blev det en massa prat. Fick träffa på Moas katter som numera inte är Moas katter... (efter div "olyckor" i Millas kläder...) de försökte hoppa på Joel när han sov i Millas vagn... Jag som inte gillar katter tyckte det var jobbigt att de var på Joel, sedan att han var på dem hela tiden och utan att åka på stryk av katterna... det är ju en annan historia...
I går var jag "bara" hemma, jag promenerade efter dagis, bakade lite, dammsög upp alla hundhår efter svärföräldrarnas hund... (var tvungen att dammsuga två gånger, och det finns fortfarande massa hundhår kvar...) , var och tränade på kvällen och sen fick jag trevligt besök av Jenny. Vi brukar titt som tätt ha en liten Grey´s anatomy date då vi fikar och tittar på tv ihop och så pratar vi en massa! I går fick jag reda på trevligheter som fortfarande är hemligheter... så jag återkommer om det... ;-)
I dag blir det promenad igen sedan tror jag att jag "bara" blir hemma igen. Det är rätt så skönt att bara ta det lugnt tillsammans med Joel.

Lisa - lycka till! Håller tummarna att du får jobbet! Med dina kvaliteer som du nu även har på papper så bara måste de ju välja dig!!! *kram*

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det är så härligt att vakna 5 och nått.....underbara småbarnsverklighet *ler* Fast jag tror minsann att fröken Saris inte går och lägger sig i tid....ser nog på facebook att du tapetserar nattetid. Vill ju se bilder

Fasen vad du har hemlisar nu *ler

Tack för tummen
Kram

Lisa sa...

Träffade din mor och far på bomässan, jag tror vi båda undrade vad vi gjorde där. Tokmycket med folk och inte en plats för oss med två barn. Joel satt fastspänd och din mor och jag prisade din uthållighet *ler*

Hoppas ni hade en fantastisk helg med konsert och trevligt sällskap

Mja, jag tänker faktiskt inte "hur svårt kan det vara" för jag vet att det är oerhört svårt. Precis som du säger är vi alla är galet olika när det gäller ämnesomsättning och gener. Ja, det kanske är så att jag har en lättstartad ämnesomsättning, jag vet inte. Det jag vet är att jag blir besatt och inte klarar av någon "metod" och det var väl det jag ville få fram men kanske misslyckades. Jag vet att viktis funkar för dig och det är bra och jag är glad att du får igång din kickstart!

Kram i massor

ps. tisdag blir heeelt galen jag startar hemifrån 5.20 och kommer hem igen 19.00!!