torsdag 15 oktober 2009

Full fart framåt...

Äntligen är jag färdig med rensningen och städningen av arbetsrummet. Nu kommer man in, kan sitta vid ett relativt välstädat skrivbord och vi har koll på alla papper. So nice! Tyvärr så föranleder ju en sån här rensning att det blir kaos lite varstans annars i huset, så det har jag försökt råda bot på ikväll. Inte så nice, men det blir nog bra. Full fart.

Jag slutar aldrig förvånas på jobbet. Kollegor säger upp sig lite nu och då,andra får inte tjänstledigt, andra tänker sig att plugga = sluta etc. Symtomatiskt på ett icke-fungerande landsting?! Kvar är jag. Just nu iallafall. Jag försöker göra det bästa av situationen och just nu planerar jag och Lenas vikarie att starta upp en tjejgrupp (du å jag får fortsätta sen Lena!) efter jul. Vi researchar för fullt och har en idé. Idén är att vi ska träffa lindrigt utvecklingsstörda tjejer i 20-30 års åldern, vi ska arbeta med basal kroppskännedom och prata och fika. Vid varje tillfälle ska vi ha ett tema; typ kärlek, sex etc. Jag tror mycket på ideén och jag tror att det finns ett behov. :-) Full fart framåt.

Inga kommentarer: