fredag 14 december 2007

Luciafirande

I går var det Lucia och firande på dagis. I år hade det tåg (efter påstötning från bla mig att luciatåg är trevligare än att bara sjunga tillsammans...) Det gick jättebra, det var några: "jag vill inte, mamma det kliar etc" Men vår tösabit hon gick först i ledet av Lucior, för på dagis får ju alla vara Lucia om man vill... De var 6 tjejer och 1 kille som var lucia! Så söta! Efter firandet blev vi bjudna på lussekatter och pepparkakor som barnen bakat!
På kvällen tog jag och Caroline med oss Maja och Wilma till luciafirande i Valbo Kyrka. Mysigt!!!

Tyvärr slutade kvällen inte så skoj för mig då jag fick en släng av magsjuka (där fick jag för att jag kaxigt sagt att jag aldrig har det...) och har haft frossa under natten.... Maja startade sin dag med samma procedur... Måste nu på direkten gå in o kolla på sjukvårdsrådgivningen om vad som gäller i inkubationstider etc - det är ju tänkt att Maja har sitt prinsesskalas på söndag eftermiddag!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på er!