onsdag 5 december 2007

Hur trist kan det bli?!

Så hade vi några dagars vinter och vi njöt i fulla drag. Sen har det regnat o regnat o regnat och all snö försvann... Tråkigt! I morse på väg till dagis började det faktiskt snöa - halleluja! :-) Men nu regnar det igen... *suck* En tråkig sak med regnet är att vi upptäckt att vårt tak på farstubron läcker!!! (eller det var väl en bra sak att vi upptcäkte det nu och inte sen när massa saker är förstörda, men det är surt...) Inte mycket att göra åt det nu, svårt att laga mer än provisoriskt denna årstid... Vi får hjälpligt laga för att till våren byta ut takpappen... Ytterligare en sak på vår "Att göra lista" - en lista som aldrig aldrig tar slut... Snarare bara växer o växer... Men det är väl så att ha hus?!

Min förkylning sedan 5 veckor verkar inte ge med sig. Jag har inte ont i halsen, men jag är igentäppt och är snuvig heeela tiden... Nu tänker jag trotsa det hela och ge mig iväg o träna ikväll ändå. Antingen så rensas kroppen och jag blir frisk från förkylningen eller så blir jag ordentligt sjuk och rensar kroppen på det viset... Jag tror stenhårt på mitt koncept!

På dagis går magsjuka... och kompisar runt i kring oss har haft magsjuka. Jag vill inte ha magsjuka. Jag har nästan aldrig magsjuka (1 gång på 5 år - eller ännu längre - kanske, och då en lindrigare variant....)och jag hoppas att jag är en av de som har den fantastiska genen att man inte får magsjuka... Jag hoppas innerligt att även barnen har den genen! Maja har varit magsjuk en gång i sitt 4 åriga liv, så det är ju ganska så goda odds för att hon oxå har genen! Vi får se. Jag håller tummar o tår att så är fallet. För magsjuka är blä.

Nä nu ska jag sluta gnälla och gå och hänga tvätten...

1 kommentar:

Lisa sa...

Hm, vad trist att höra om ert tak. Fast du har ju rätt i det du säger.....bättre nu än sen.Fast tänk vad snyggt ni kommer att få efter "att göra listan" är genomgången!

Magsjuka....hm....ni mår inte illa idag (tänkte för morgondagen) *ler*. Jag får nästan panik när jag hör att folk har vinterkräksjukan.....hujja.

Hur känner du dig idag med din förkylning?

Kram