fredag 7 december 2007

Föräldrasamtal

Hade utvecklingssamtal på dagis igår, och som jag sagt nån gång tidigare det är inte min favoritsyssla. Det känns som att man ska få reda på nåt betyg på vårt barn... Men det är väl för en bra sak?!
Nåväl hela utvecklingssamtalet gick fantastiskt bra! Maja är enligt förskoleläraren en exemplarisk liten flicka med god motorik, ett stort leende, stor fantasi (tro mig det är sant, ska skriva ner i bloggen nån dag om alla hennes fantasier o sagor hon diktar ihop - jätteroligt!) och en tjej som man ofta tar till hjälp om man vill ha med de andra på nån aktivitet eller när det gäller att prova mat (Va?!?) och en tjej som leker med alla, låter alla vara med och visar när hon är glad eller ledsen. Självklart finns det saker att jobba med; men just nu bara en sak vi ska fokusera på och det är att hon måste lära sig att vänta på sin tur... Jättebra! Jag hade lite funderingar kring den tjej som varit på Maja på dagis och om huruvida de två töserna är i luven mycket på varandra - men icke. Just nu är det en lugn och harmonisk grupp som är på dagis. och faktiskt håller jag med. De bråk vi såg i början av terminen har ebbat ut, den lilla tjejen som var en hemsk liten satunge har lugnat ner sig. Jag tror att personalen har jobbat med det efter våra påpekningar och samtidigt har gruppen format till sig och alla är glada och nöjda (nåja det är väl bråk o småkiv som överallt annars, men inget konstigt)

Förresten vår skrivelse till förskolans rektor gav resultat! Nu får vår nye förskollelärare stanna kvar och det verkar som att det kan bli länge. Heja! :-)

Nu ska jag skutta in i duschen, snart kommer Lisa och Karin med sina små tjejer för att julpyssla lite. Kuligt! Synd att inte du Sandra kunde vara med (men vi ses ju imorgon iallafall! :-)

Inga kommentarer: