onsdag 12 december 2007

Julavslutning

Julavslutning på Öppnis idag, julsånger, julgröt och skinkmackor... trevligt! Jag blev dock inte kvar så länge eftersom jag skulle vidare till jobbet på grötlunch... (!) Nog är det gott med julgröt, men två ggr på en dag är lite väl mycket... ;-) Försökte ta med måtta på bägge ställena, annars hade nog min mage stått i fyra hörn vid det här laget...

Idag har det hänt grejjor på dagis... En liten kille har pussat Maja på hennes snippa... *hmmmm* Det hände vid av och påklädning - Maja hade kissat på sig och skulle byta trosor och då passade pojken på.... Maja och killen tyckte nog att det var rätt så skoj... Dagisfröken berättade det för att jag skulle veta vad som hänt. Ingen stor sak om man inte gör det till en stor sak. Men jag och Maja pratade lite om det på vägen hem. Jag försökte säga till Maja att din snippa är din snippa och den ska ingen annan än du röra, förutom när vi tvättar stjärten på morgonen. Maja svarade då: får man inte pussa pojken på snoppen heller då?!? *hmmmm* Näe svarade jag. Hjälp det är jobbigt att vara mamma.

1 kommentar:

Lisa sa...

Hihihi...hahaha....jag ligger på golvet, tårarna sprutar...fy vad roligt!!!