onsdag 24 februari 2010

Tanter... ;-)

I dag har vi arbetat med lean igen. Lean inom sjukvården is da shit. Jag tror faktiskt på det, att minska på tidstjuvar och hitta värdehöjande saker för patienten. Det är rätt så spännande att sitta och höra på en hel del gnäll från en del tanter i gruppen, gnäll som egentligen inte har ngn substans utan bara grundar sig på att en icke-vilja till förändringar. Jag smeker dem lite medhårs innan jag säger vad jag tycker. De märker inte ens att jag sagt emot dem. ;-)

Apropå tanter... ;-) I helgen ska vi fira tanterna i mammamaffian (flåt tjejer, snart där jag med), man kan ju inte kalla det för annat än tantfest när ni säger 70 års fest - eller hur?! ;-) Festen har färgtema; svart och lila. Så idag har jag inhandlat en del accesoarer i liiiila. Vi har en plan jag och resten av maffian. Det blir super! :-) *hihi*

Inga kommentarer: