måndag 22 februari 2010

Måndagstrött


Så var den här igen. Vardagen. Föregående vecka var som ett rosaskimrande töcken med fina minnen från en härlig semester blandat med yrsel (jag blev yrslig på en båttur, och det har suttit i... har känt mig halvfull varenda dag sen vi kom hem... not so funny!) Helgen har varit mysig med kalasande, trevliga vänner, bortbjudna på middag och tooookmycket snö! I dag är det måndag, och med det känns det som att nu är vardagen här. Familjen som var morgonpigga hela förra veckan, sov länge i morse. Vi är tillbaka i gamla vanor. Inte fel det heller, men ack så skönt det är med det rosaskimrande loja livet. Me like a lot. Ser nu fram emot att vintern går mot vår och vidare mot sommar så att jag snart får vara ledig igen. ;-) Nu ska jag ta min måndagströtthet och parkera mig i soffan och kika på OS och dricka te. Det är inte fy skam det heller... ;-)


Inga kommentarer: