tisdag 23 februari 2010

Ja!

Nu har jag tackat JA till det nya jobbet, jag ska börja som sjukgymnast inom barn- och ungdomshabiliteringen om några månader. Alla detaljer är inte klara, men jag har träffat chefen och jag har lämnat mitt ja till henne. Det känns jättespännande, roligt, nervöst och alla andra känslor man kan ha. Jag har ansökt om tjänstledighet från mitt nuvarande jobb, det skulle kännas gott att ha det med sig (tänk om jag inte trivs liksom!).
Eftersom jag byter jobb inom landstinget och de har en riktigt fucked up policy att man inte får byta jobb för att kunna göra lönekarriär så kommer jag inte att få löneförhandla nu, utan jag kommer att ingå i den vanliga löneförhandlingen i år. Lite läskigt, blir lite rädd att jag kommer att hamna efter - men chefen sa att hon och min nuv chef kommer att ha dialog kring min nya lön när det är dax för revision. Märker jag att jag särbehandlas och hamnar efter så lämnar jag landstinget tror jag. Gör nåt helt annat! Håll tummarna för mig att det löser sig!!!

Nåväl, ska inte ha såna mörka tankar. Detta är ju nåt skoj. Jag får göra nåt nytt! Det gillar vi! :-)

Ikväll firar vi med ett spa besök jag och maken (eller det var planerat sedan tidigare, men det passar ju bra...!) - vår bröllopspresent från goa vännerna Lena och Caroline m resp.

Kram på er

1 kommentar:

Lisa sa...

Grattis vännen!!! Detta är du värld så sträck på dig...PÖSS