söndag 13 december 2009

Tredje advent och Lucia!

Efter en späckad helg är det åter söndagskväll. Började min helg med ledig fredag, Stockholmsresa med mor och syster, middag på Axela på söder och sedan improvisationsopera på Boulevardteatern. Mycket nice. Vi hade en härlig dag och kväll.
Åkte hem tidigt från Sthlm igår för att gå på lille Theos dop. Som alltid är det en speciell tillställning med dop i kyrkan, en tår i ögonvrån när man sjunger "Du vet väl om att du är värdefull" och fina minnen från våra barns dop poppar upp. Efter dopet bjöds det på fika i församlingshemmet. Jag har två små kakmonster... Kan i och för sig förstå dem, för oj vilka kakor det bjöds på!!!
Efter dop och dopkaffe så satte vi oss i bilen - jag ringde i fredags på ett par loftsängar till barnen (på blocket) Vi hamnade hos en trebarnsfamilj i ett stort hus, jag fick kaffe och barnen lekte... Daniel och pappan i huset monterade ned sängarna. Vilket emottagande! Väl hemma satte vi upp sängarna, och gissa om vi har två nöjda småttingar här hemma! Så fina sängar!!!

Idag har jag och barnen umgåtts med Lisa och hennes tjejer. Började på Högbo julmarknad; massor av folk, godsaker, häst och vagn mm. Efter julmarknaden åkte vi hem till tjejerna. Fika och lek stod på programmet. Mysigt. Maja och joel var så nöjda när de fått leka med sina kompisar. Joel var kanske lite väl "på" minstingen i familjen, han kramades och pussades och hon sa nej nej...

Nu ska luciaklänningen strykas och tomtedräkten tas fram. Imorgon eftermiddag är det dax för lussefirande på dagis/skola. Trevlig Lucia på er!

Inga kommentarer: