torsdag 31 december 2009

Härligt!

Efter en veckas feber har nu sonen tillfrisknat, jippie! Han har varit pigg hela tiden, men inte tillräckligt pigg för att leka och stoja som vanligt. Två hälsocentralsbesök har det blivit, med stick i fingret och andra prover. Prover som visade hög sänka, men inget annat... Influensa var domen idag. En mild och lindrig variant. Om det är säsongsinfluensan eller svinisen det kan man inte säga, men en form av influensa.
Vi firade att febern försvunnit genom att gå på bio, för första gången för sonens räkning! Vi såg:

och sen fick barnen Happy meal från McD. Mycket mycket uppskattat! Själva åkte vi hem, och drack lite vin och åt god biff...

I går följde dotra med mig till köpis för att shoppa lite på kvällskvisten. Hon verkar ha en shoppingtalang, hon frågade mig om min storlek och sen sprang hon runt i affärerna och hämtade kläder som jag skulle prova... Det bästa som hon hittade var en bh i guld... Hon tyckte att jag absolut måste köpa den, och hon hävdade att det minsann var min storlek... ;-) Till hennes förtret så blev det inget köp...

Imorgon är det nyårsafton. Vi satsar på feberfrihet, pulkaåkning, skidåkning och middag hos kussen med familj.
Gonatt!

Inga kommentarer: