lördag 5 december 2009

Lördag

Äntligen helg och lördag igen. Det är så skönt att vara ledig. Vårt fredagsmys blev lite kort igår då jag, systeryster samt Lisa å Marie gick på Zumba fitness, 19: 30... Det var ett prova på pass på Ackes dansskola. Ett mycket trevligt sådant. Jag gillade det mycket även om det var svårt att få bäcken och höfter att göra det som läraren instruerade och för att inte tala om hur svårt det var att shaka axlar och boobisar... Ja ja, stel som ett kylskåp kanske? Eller kanske bara en träningssak? Jag gick in och sökte på nätet när jag kom hem för att visa Maja vad det var jag dansat, och då insåg jag att Zumba lanseras som värsta viktnedgångsmetoden... Hade jag ingen aning om. Men det var inte därför jag provade, utan för att testa en ny träningsmetod. Och visst det var roligt!

Idag ska vi på trevligt besök hos vänner i staden nära. Längesen vi umgicks, typ när vi bodde i Luleå! Men det är väl aldrig för sent att börja ses igen?? Efter det drar vi till ma och pa för att hjälpa till med golvläggning, eller Daniel ska hjälpa till med det. Jag och barnen ska baka kakor m mammsen.

Ha en härlig helg. Kram kram!

1 kommentar:

Giesela sa...

Hej tjejen,
Nu är det tävlingsdax på min blogg.
Hoppas allt är väl med dig. Kram Giesela