onsdag 16 december 2009

Jag ser det snöar...

Härliga tider, snön faller och har fallit ordentligt sen igår. Det är alldeles vitt och stora snöhögar syns utanför mitt kontorsfönster. Igår var vi ute och skottade på uppfarten, skottade massor av snö! Joel tyckte det var fantastiskt roligt. Lite underligt är det allt när det i måndags var barmark och inte halkigt alls.
Men åh vad jag gillar att det snöar. Det ger verkligen julfeeling!!! Mer julfeeling fick vi när vi till lunch serverades jultallrik här på jobbet, sjöng små julvisor och mådde gott en stund.


Snart ska jag iväg på ett möte gällande unga vuxna, och hur det fungerar i övergången mellan barn och vuxenhab. Mycket spännande, eftersom det i dagsläget inte funkar så bra... Har mycket roligt på gång här på jobbet, vilket känns otroligt inspirerande.(Ska starta en tjejgrupp efter jul - längtar!) Samtidigt så knackar det på min axel och "man" frågar om jag inte ska komma till dem och jobba. Vill jag eller vill jag inte? Nu när det äntligen känns inspirerande och roligt här, ska jag flytta på mig då? Är det läge? Så svårt. Det blir ju ett ansökningsförfarande i vilket fall som helst, så söka är väl inte så dumt att göra. Själva jobbet är faktiskt en plats där jag gärna skulle jobba... Jag återkommer i frågan.

Nu ska jag kila iväg. Må så gott i snöyran!

Inga kommentarer: