fredag 16 maj 2008

Promenad i morgondiset

I dag ska jag bli upphämtad på jobbet av min käre sambo, så istället för att ta cykeln så valde jag att promenera in till jobbet. Startade vid 06:30 för att komma till jobbet i någorlunda okej tid, och var här vid 07:20. Kallt och mulet, men riktigt uppfriskande! Härligt. Nu kan dagen starta! :-)
Ska strax sätta mig i bilen och åka iväg till en närbelägen by för ett hembesök. Det känns skönt att ha kalendern mer upptagen nu än när jag började jobba. Den här veckan har varit smått kaotisk vissa dagar, i onsdags var jag uppstressad till max. Men det berodde nog på att jag varit den som varit aktiv på ett möte i en och en halvtimme och att vi avhandlade 8 nya ärenden + att vi avhandlade alla möten jag varit ute på den senaste veckan... Normalt sett brukar vi ha en halv dag för att gå igenom så många ärenden... men men det kostar att ligga på topp?! Jag hade inte förmågan att göra nåt mer kreativt den dagen så jag sprang upp till gymmet och gick på ett boxpass. Det gjorde mig lugn igen och jag kunde cykla hem till familjen utan att vara stressad. Skönt! :-)

I går var det förskolans dag så då sprang man på Majas dagis ett "springlopp" och så släppte man upp ballonger i luften fyllda med barnens namn och adress till dagiset (typ som flaskpost fast med ballonger!) I dag var det en stor bild i tidningen från dagiset när man släppte upp alla ballonger! Roligt! :-)

För övrigt så är jag och Daniel lite oroliga för gruppen på dagis och då ffa tjejerna! Maja är en tuff och oftast glad tjej som inte bryr sig om när det blir gruff, utan hon går undan och leker med någon annan. En styrka hos henne. Men nu har Maja kommit hem flera gånger och säger att hon inte får vara med och bestämma utan det är bara den och den som får bestämma. En annan dag kom hon hem och sa: Idag var det jag som bestämde tillsammans med den och då fick inte de andra vara med och bestämma. Vilket inte heller känns rätt. Det känns som att det finns ledare i barngruppen som inte påverkar gruppen på ett positivt sätt. Den jag tänker på är en liten tjej som ser hur snäll och go ut som helst, men i själva verket styr hon och ställer och är falsk (hur man nu kan vara det när man är 5 år?!). Jag märker på Maja att hon ser upp till den här tjejen och vill gärna leka med henne... Vi har pratat med Maja och säger att "alla får vara med och bestämma" "om någon inte får vara med kan man leka med någon annan" etc etc.
Det finns andra saker som vi reagerar på oxå, men vi har bestämt oss för att lyfta det när vi har nästa utvecklingssamtal (som är i nästa vecka).

Hjälp, nu blev jag avbruten i mitt skrivande av en sjukgymnast... ;-) man kanske ska börja jobba då?! *hihi*

Inga kommentarer: