måndag 12 maj 2008

Inte regn

men nu ska jag ändå försöka mig på en uppdatering. Vädret har ändrats från varmgrader till kallt och blåsigt, men solen skiner ändå. Härligt. På min cykeltur in till stan idag på morgonkvisten så fick jag kämpa ordentligt mot motvinden... Jag kommer att få riktigt fina lårmuskler på kuppen... ;-)

Föregående vecka var aktiv jobbmässigt; vi stod på en psykiatrimässa och marknadsförde oss som enhet men vi fick även reda på att vi måste spara spara spara och i det första läget så sparar vi på vår träningsenhet...(de håller till ganska långt härifrån, men vi skickar våra brukare dit) Vad det innebär för oss i det långa loppet vet vi inte ännu. Jag har dock valt att vara med i den arbetsgrupp som ska utarbeta nåt förslag på hur vi kan jobba framöver - allt handlar om effektivisering...

Annars så hade jag i förra veckan en trevlig date med bästa tjejerna, vi fikade o tjötade som alltid. Så skoj att träffas, och utan barn - jätteskönt!!!
Barnen och Daniel har njutit av sol och glada dagar hemma. De har verkligen haft det härligt och vi har haft det så skönt om kvällarna med middag utomhus och lek i sandlådan. :-)
Helgen har spenderats utomhus, vi har planterat i vårt land, gjort rent altanen, gjort plattsättning kring buskarna på baksidan, haft picknick i Högbo... Skönt har det varit, jag älskar den här tiden på året när man kan vara ute och fixa och dona. Jag tror att mina fingrar sakta men säkert ändrar färg från vintervita till vårgröna... :-)

1 kommentar:

Mamma sa...

Hej! Visst är den här tiden den allra bästa...när man har allt det härliga framför sig. Jag hade en förhoppning om att "någon" hade krattat vår baksida medan jag varit hemifrån men istället för grönska möttes mina ögon av ingen förändring än då jag for. Ikväll blir det till att kratta baksidan (vi ha en STOR baksida*pust*) så det blir luftigt och gräset får syre. Men jag gillar sånt här. Man riktigt ser effekten direkt! Vilket fusk med 12 dagars "egenförfogandedagar" ;-)