söndag 18 maj 2008

Hallå det snöar!!!

och det är mitten av maj!!! Förra helgen sprang barnen nakna hos mormor och morfar och badade i poolen. I går var det mössa och jacka på den lilla stund vi var ute, sen höll vi mest till inomhus med div olika projekt. På förmiddan hade jag och busMaja lite egentid, då vi åkte på gympa på Friskis. Skoj! Jag hann även med att laga lite kläder, Maja satt framför tv:n, Joel byggde med lego och Daniel var hantverkare i källaren... Gårdagskvällen tillbringade jag och Daniel på stan - själva! :-) Moster Lina kom och var barnvakt medans vi förlustade oss. Vi gick först till ett ställe och tog en coctail före maten... Hur lyxigt som helst! Sedan gick vi till en av stadens finare restauranger som jag länge suktat efter att gå till och åt lammytterfilé och blomkålspure och syltad lök... *mmmmmmm* Sen blev det buss hem till huset igen där vi fortsatte dricka gott och så fick jag blommor av min käre sambo. Anledningen till vårt förlustande var att vi firade 9 år i går! 9 härliga år, häftigt när man tänker efter och inser att det nästan är 1/3 av mitt liv som jag tillbringat med Daniel...

Idag har vi tillbringat dagen inomhus - har bara tagit det lugnt hela förmiddan. Efter lunch så fick roligt besök av Lisa o Martin o deras töser. Vi fikade blåbärspaj och pratade massor och så fick tjejerna leka. (Det var Maja som önskade att ringa till Moa imorse för att fråga om hon ville leka, hon slog numret själv -efter lite guidning!) Härligt att ha vänner som kan komma över o leka o fika! :-) Nu funderar jag starkt på att gå ut och springa, på onsdag är det ju vårruset och jag måste väl toppa formen eller nåt?! ;-) (Är lite fundersam förresten, jag betalade in anmälningsavgift till vårruset för min och syrrans del, men har ännu inte fått något deltagarbrev... Lisa är oxå anmäld, och anmälde sig ett par dagar efter mig - men har fått sitt brev... jag har mailat nu på em, men eftersom det är söndag gissar jag att jag inte får nåt svar idag... får ringa o kolla imorgon.)

Inga kommentarer: