tisdag 18 augusti 2009

Jobba

Idag började jag att jobba igen efter min långa härliga ledighet. Barnen började på dagis och i förskoleklass. Barnen var exalterade och var så glada att få gå iväg till resp ställe och träffa sina kompisar. Själv var jag inte riktigt lika exalterad... ;-)

Jobbet är lite förändrat, min bästa Lena är hemma. De har precis fått tillskott i familjen, så hon blir borta ett tag! (Jätteroligt såklart, längtas till jag får träffa underverket!) Jag kommer dock att sakna Lena mycket på jobbet. Hon är en pärla. En annan av mina "bästa" kollegor har sprungit in i den fördömda väggen. :-( Är så ledsen för hennes skull å hoppas att hon repar sig snabbt. Å så ytterligare en av mina "bästa" kollegor är på väg bort mot andra uppdrag. Kvar blir jag och ett gäng tantaluringar. Visst finns det guldkorn bland dem oxå, men jag känner ändå - men jag då?!? *suck* Jag ser fram emot att få träffa Lenas vikarie. Kanske finns det lite hopp där?!
Ja ja, jag ska försöka tänka på allt annat gott som finns i livet. (Positiva tankar, visst M?!) Tänka på härliga barn och härlig make. Jag ska tänka på att jag ska på konsert på lördag, Coldplay. Det är härligt. Jag ska tänka på att jag ska springa tjejmilen nästa söndag, det är oxå härligt.
Jag lovar, ska tänka på sånt när jobbet känns tungt.

Puss på er.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Heja, heja, heja. Jag står vid sidan om och hejar på dig. Du är grym, tjejen!!

positiv energi sa...

Kanonbra med alla positiva tankar, Sara! Fortsätt så!
Vi vill träffa er snart... Slutar du "tidigt" nån dag? E går till 11.30 på fredagar och jag och V är hemma hela dagen.
Kram, kram!

Lena sa...

Men hjärtat! jag är ju inte så långt bort! jag vet, hösten kan bli tradig men som sagt, jobbet är bara ett jobb också.
du måste ringa så vi får språka raring!
sitter mest hemma med bröna i vädret *fniss*