fredag 11 juni 2010

Time flies!

Bloggtorkan är över... Nu har snart två veckor gått sedan jag började på mitt nya jobb. Jag har en jättebra känsla för jobbet och jag känner mig så välkomnad. Har haft introduktion och försökt lära mig verksamheten. Mycket nyttigt. Lokalerna är nya och stora, och sväljer alla 40 (?) som jobbar där. Allt som oftast är dörrarna stängda, vilket gör att det är svårt att veta om folk är på plats. På mitt förra jobb så hade de flesta dörrarna öppna. Det är väl en vanesak kan jag tro, men det känns lite konstigt... Annars så ser jag så mycket fram emot att komma igång ordentligt med mina nya patienter. :-)

För övrigt har det varit sommarfest på sonens dagis och skolavslutning för dotras förskoleklass. Skolavslutningen var så fin! Alla barn sjöng i kyrkan, vi trängdes i kyrkbänkarna med alla föräldrar, lyssnade till Den blomstertid nu kommer. Rysningar och nostalgiska minnen. En liten tår i ögonvrån. Blir man blödigare med åren?! Efter kyrkan var det picknick på skolgården. Vi fortsatte firandet hemma med lite tårta. Har man slutat 6 års så har man, det känns stort! Vår lillstinta börjar skolan "på riktigt" i höst! Stora stora tjejen!

I dag är jag hemma och vabbar med sonen, feber och förkyld. Sannolikt smittad av mig som blev förkyld förra helgen. Dottern valde att vara hemma med oss istället för att vara på fritids. Skönt med en lugn hemmadag! Tv, dator och tidningar - det är melodin en regnig och vabbande dag... :-)

Trevlig helg!

Inga kommentarer: