lördag 12 juni 2010

Joel kan fälv!

Såg kära Lisas inlägg ang vad barn kan säga... Måste bara berätta om Joel som inte kan säga "S" eller "R".
Häromdagen när vi var hos moster Lina och firade hennes födelsedag så frågade Joel mig: "mamma kan jag få en fed?". "En fed?" frågade jag. "Jaaa en fed" svarade Joel. "Menar du en sked?" frågade jag. "Ja jag sa ju det, en fed" *hihi*

Ofta får vi höra här hemma: "jag kan FÄLV!" (jag kan själv blir översättningen)

"R" blir "j" - råtta - blir jåtta, rumpa - blir jumpa, röd - blir jöd, grön blir - gjön osv. Otroligt gulligt och roligt.

En annan sak som Joel sa häromdagen när han kom inspringande: "jag är så jävlars bajsnödig".... Undrar just om vi svär mycket här hemma? Vem annars är det som lär honom???


1 kommentar:

Anna sa...

Hej Sara! Brukar vara här inne och läsa ibland, men är otroligt dålig på att lämna ett litet avtryck. Visst är det kul med barn och språk. Felix kunde inte säga kombinationen sv när han var liten utan det blev fj, så hans pappa som gillar lakritspuck åt enligt sonen fjart glass. Hoppas ni får en skön sommar och lycka till på nya jobbet. /Anna