torsdag 13 maj 2010

Helvetestån

Jag har hallux valgus sedan flera år. Det har inte gjort så ont tidigare, men sedan ett par år så har jag fått "känningar" av det och i år värre än nånsin. Jag har i flera år haft besvär att hitta skor som passar och som sitter bra. Nästan alla skor gör ont, trots att det kan vara hur sköna sneakers som helst. Jag är ju inte direkt tjejen som springer omkring i högklackat till vardags. Och de gånger jag gör det OMG dagen efter vad ont jag har!!!
Jag har tränat enligt träningsprogram för att motverka hallux valgus, men det har inte hjälpt nåt. Jag vet att det ska gå att operera, och jag har hört flera som gjort det. Men jag känner mig osäker, hur bra blir det efteråt?!

Efter dagens löpparrunda när det kändes som att hela stortån skulle gå av då var jag nära att ta fram en såg själv och såga av mig den. Fy i h-e vad jag hatar att ha ont.
Jag älskar att träna och jag vill träna ofta, och jag gör det ändå trots min smärta. Men hur bra är det?

Inga kommentarer: