söndag 9 maj 2010

Härliga helg

Måndagsångesten börjar krypa i mig. Har haft en lugn och skön helg. Vi har myst, varit ute, cyklat mm. Jätteskönt har det varit. Att ha det så här bra gör att det smakar mera, jag vill ha mera helg. Jag skulle vilja vara ledig längre. Ett liv som ledig lyxhustru kanske skulle passa mig?? Nä det tror jag inte, men minst en tredagars helg jämt vore härligt.
Det lustiga är att denna vecka blir det som jag vill. Barnen är lediga på onsdag pga studiedag, på torsdag är det röd dag och på fredag jobbar jag halvdag. Så egentligen så blir denna vecka i princip en tredagars vecka (om man slår ihop halva onsd som jobbar och min halva jobbarfred...) Hurra! NU känns det ju nästan bra att gå upp tidigt imorgon och jobba!

Ha en härlig vecka kära vänner. Kram på er.

Inga kommentarer: