torsdag 5 maj 2011

Joråsåatt...

man vet att man lever. Nej förlåt man ska inte säga man. JAG vet att jag lever. Har fantastiskt mycket att göra på jobbet just nu. Är rädd att jag glömmer att göra hälften av det som står på min "att göra" lista. Jag måste då och då backa tillbaka, tänka ett varv till och återigen inse: jag arbetar inte i nån akutverksamhet och den som skriker högst måste inte komma först. Jag har mina prioriteringar och de måste jag följa. Fast den som skriker högst kan ibland låta väldigt övertygande... Nåväl. Har just nu en del tunga ärenden, där jag bl.a. tvingats ta steget och anmäla till soc. Men det är sånt sim ingår, även fast det känns pissigt att behöva göra det. Jag har mycket roligt på jobbet oxå; hade föräldrautbildning i måndags och gruppträning i tisdags. Det förgyller.

På hemmafronten är det oxå fullt ös. Jag och maken springer massor eftersom vi snart ska springa Göteborgsvarvet. Barnen vill inte gå och lägga sig om kvällarna, det är för ljust... Kamp om kvällarna. Planering inför renovering pågår oxå och det tar tid. Vi hinner knappt städa, tvätta etc under veckorna. Trötta som 17 på kvällarna dimper vi ner i soffan, och tomglor på tv:n alldeles för länge. Sen vaknar man och är lika trött igen. Vardag kallas det för va?! ;-)

Jo sa jag att jag ska bli lagledare för Majas fotbollslag oxå? Det passar in i min för övrigt lugna vardag.

Puss på er



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: