onsdag 23 februari 2011

Galen!

På fem veckor har sonen lyckats pricka in: halsfluss, magsjuka, "5 dagars feber" och nu börjar han bli förkyld. Vid hämtning idag å igår fick jag höra att han varit hängig.
Jag blir galen! Det går verkligen runt runt. Ska jag bli orolig??? Ska ringa hälsocentralen i morgon.

Igår såg jag på förskolan att de ska börja med handsprit för att försöka minska infektioner, magsjukor etc. Jag saluterar ett sådant beslut. Sa till en av fröknarna att jag tycker det är super, då sa hon att de ffa kommer att göra det på småbarnsavdelningen... Men hallå!!! Joel har varit sjuk på olika vis, 4 ggr på 5 veckor! Han går inte på småbarn! Idag pratade jag m en annan fröken som poängterade att de ska prioritera att barnen lär sig tvätta händerna och att de oxå ska anv handsprit. Jag tror att det hjälper massor! Att det finns studier som visar att det ffa är tvål å vatten som hjälper och att handsprit inte riktigt har samma effekt - det tror jag e strunt samma. Bara att något görs, bättre än idag så tror jag man minskar, och undviker långvariga sjukdomsförlopp och undviker att det går runt runt på förskolan.

Nu håller jag tummarna att lilleman inte blir sjuk utan håller sig på benen!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: