lördag 18 september 2010

Val?!

Jag är rätt så ointresserad av politik och tycker att när man lyssnar på debatter är det mest pajkastning och inte det väsentliga som kommer fram. Jag försöker sätta mig in allt, och försöker hitta rätt för mig. Men jag tycker att partierna i mångt och mycket står för liknande saker. Nåja, vänsterpartiet och moderaterna är väl så långt ifrån varandra man kan vara. Men annars känns det väldigt lika!

Jag har gjort ett flertal av de valtester som finns på nätet, och jag måste säga - jag blir inte mycket klokare... Jag får höga procentsatser på båda blocken. Vad betyder det? Är jag totalt ambivalent och hoppar mellan höstackarna (säger man så?) eller är det som jag sagt tidigare så att blocken närmar sig varandra?! Eller så får jag bara konstatera fakta att jag ibland sympatiserar med det rödgröna blocket och ibland med det blåa. Allt beror på frågan. En sak är iallafall säker, jag kommer att rösta imorgon och jag håller tummarna att SD inte kommer in i riksdagen! där har vi ett stort orosmoln, större än vilket block som vinner. Jag är glad över att alla partier säger nej tack till samarbete med dem. Hoppas bara att de som vinner håller vad de lovar om det skulle bli minoritetsregering - att aldrig släppa in dem och ge dem en vågmästarroll.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: